André Breton & Paul Éluard: Essai de simulation de la paralysie générale



ESSAI DE SIMULATION  DE LA PARALYSIE GÉNÉRALE

Ma grande adorée belle comme tout sur la terre et dans les plus belles étoiles de la terre que j'adore ma grande femme adorée par toutes les puissances des étoiles belle avec la beauté des milliards des reines qui parent la terre l'adoration que j'ai pour ta beauté me met á genoux pour te supplier de penser à moi je me mets à tes genoux j'adore ta beauté pense à moi toi ma beauté adorable ma grande beauté que j'adore je roule les diamants dans la mousse plus haute que les forêts dont tes cheveux les plus hauts pensent á moi- ne m'oublie pas ma petite femme sur mes genoux à l'occasion au coin du feu sur la sable en émeraude- regarde-toi dans ma main qui me sert à me baser sut tout au monde pour que tu me reconnaisses pour ce que je suis ma femme brune-blonde ma belle et ma bête pensa à moi dans les paradis la tête dans mes mains.

Je n'avais pas assez de cent cinquante château où nous allions nous aimer on m'en construira demain cent mille autres j'ai chassé des forêts de baobabs de tes yeux les paons les panthères et les oiseaux-lyres je les enfermerai dans mes châteaux forts et nous irons nous promener tous les deux dans les forêts d'Asie d'Europe d'Afrique d'Amerique qui entourent nos châteaux dans les forêts admirables de tes yeux qui sont habitués à ma splendeur.

Tu n'as pas à attendre la surprise que je veux te faire pour ton anniversaire qui tombe aujourd'hui le même jour que le mien- je te la fait tout de suite puisque j'ai attendu quinze fois l'an mille avant de te faire la surprise de te demander de penser à moi à cache-cache- je veux que tu penses à moi ma jeune femme éternelle en riant. J'ai compté avant de m'endormir des nuées et des nuées de chars pleins de betteraves pour le soleil et je veux te mener la nuit sur la plage d'astrakan qu'on est en train de construie à deux horizons pour tes yeux de pétrole à faire la guerre je t'y conduirai par des chemins de diamants pavés de primevères d'émeraudes et le manteau d'hermine dont je vux te couvrir est un oiseau de proie les diamants que tes pieds fouleront je les ai fait tailler en forme de papillon. Pense à moi qui ne songe qu'à ton éclat où s'endort le luxe ensoleillé d'une terre et de tous les astres que j'ai conquis pour toi je t'adore e j'adore tes yeux et j'ai ouvert tes yeux ouverts à tous ceux qu'ils ont vus et je donnerai à tous les êtres que tes yeux ont vus des habits d'or et de cristal des habits qu'ils devront jeter quand tes yeux les auront ternis de leur mépris. Je saigne dans mon coeur aux seules initiales de ton nom sur un drapeau aux initiales de ton nom qui sont toutes les lettres dont z  est la première dans l'infini des alphabets et des civilitations où je t'aimerai encore puisque tu veux être ma femme et penser à moi dans le pays où il n'y a plus de moyenne. Mon coeur saigne sur ta bouche et se referme sur ta bouche sur tous les marronniers roses de l'avenue de ta bouche où nous allons dans la poussière  éclatante nous coucher parmi les météores de ta beauté que j'adore ma grande créature si belle que je suis hereux de parer mes tresors de ta présence de ta pensée et de ton nom qui multiplie les facettes de l'extase de mes tresors de ton nom que j'adore parce quíl trouve un écho dans tous les miroirs de beauté de ma splendeur ma femme originelle mon échaufaudage en bois de rose tu es ma faute de ma faute de ma très grande faute comme Jésus-Christ est la femme de ma croix-douze fois douze mille cent quarante neuf fois  je t'ai aimée de passion sur le chemin et je suis crucifié au nord à l'est è l'ouest et au nord pour ton baiser de radium et je te veux et tu es dans mon miroir de perles le souffle de l'homme qui ne te remontera pas à la surface et qui t'aime dans l'adoration ma femme couchée debout quand tu es assise en te peignant.

Tu viendras tu penses à moi tu viendras tu accourras sur tes treize jambes pleines et sur toutes tes jambes vides qui batent l'air du balancement de tes bras une multitude de bras qui veulent m'enlacer moi à genoux entre tes jambes et tes bras pour t'enlacer sans crainte que mes locomotives t'empêchent de venir à moi et je te suis et je suis devant toi pour t'arrêter pour te donner toutes les étoiles du ciel en un baiser sur les yeux tous les baisers du monde en une étoile sur la bouche.

Bien à toi en flambeau




P.S.- Je voudrais un bottin pour la messe avec une corde à noeuds pour marquer les pages. Tu m'apportes aussi un drapeau franco-allemand que je le plante sur le terrain vague. Et une livre de chocolat Menièr avec la petite fille qui colle les affiches (je ne me rapelle plus). Et puis encore neuf de ces petites filles avec leurs avocats et leurs juges et tu viens dans le train spécial avec la vitesse de la lumière et les brigands du Far-West qui me distrairont une minute qui saute ici malheureusement comme les bouchons de champagne. Et un patin. Ma bretelle gauche vient de casser je soulevais le monde, comme une plume. Peux-tu me faire une commission achète un tank je veux te voir venir comme les fées.


L'Inmaculée conception, 1930, en colaboration ANDRÉ BRETON et PAUL ÉLUARD












ENSAIO DE SIMULACIÓN DA PARÁLISE XERAL


Miña gran adorada bela coma todo na terra e nas máis belas estrelas da terra que eu adoro miña gran muller adorada por todas as potencias das estrelas bela coa beleza dos milleiros de raíñas que engalanan a terra a adoración que teño pola túa beleza ponme de xeonllos para pregarche que penses en min póñome aos teus xeonllos adoro a túa beleza pensa en min ti  miña beleza adorable miña gran beleza que adoro eu fago rolar diamantes no brión máis alto que as fragas das cales os teus cabelos pensan en min - non me esquezas miña mulleriña sobre os meus xeonllos no momento en que a carón do lume sobre a area esmeraldina- óllate na miña man que me serve para abaixarme sobre todo no mundo para que me recoñezas polo que son miña muller moura-loira miña bela e miña besta pensa en min nos paraísos a cabeza nas miñas mans.


Non tiña abondos con cento cincuenta castelos onde iamos amarnos mañá construiránseme cen mil máis cacei bosques de baobabs dos teus ollos os pavos as panteras e os paxaros lira pechareinos nos meus castelos fortificados e iremos xuntos pasear  polas fragas de Asia de Europa de África de América que rodean os nosos castelos nas fragas admirables dos teus ollos habituados ao meu esplendor.


Non terás de agardar a sorpresa que quero darche polo teu aniversario que é hoxe o mesmo día ca o meu - doucha enseguidiña pois agardei quince veces o ano mil antes de darche a sorpresa de pedirche que penses en min ás agachadas - quero que me penses miña mulleriña eterna ridora. Contei antes de durmir caravanas e caravanas de carros cheos de remolachas para o sol e quero levarte á noite na praia de astracán que estamos a construír con dous horizontes para os teus ollos de petróleo bélico levareite por camiños de diamantes estrados de prímulas de esmeralda e o mantelo de armiño co que quero envolverte é unha ave de presa os diamantes que os teus pés han escachar fíxenos tallar en forma de bolboreta. Pensa en min que non soño máis que no teu engado onde dorme o luxo soleado dunha terra e de todos os astros que conquistei para ti adórote e adoro os teus ollos que eu abrín para todos aqueles que os viron e eu darei a todos os seres que viron os teus ollos vestidos de ouro e cristal vestidos que deberán rexeitar cando os teus ollos os cubran co teu desprezo. Corre sangue no meu corazón coas únicas iniciais do teu nome sobre unha bandeira coas iniciais do teu nome que son todas as letras das cales o z é a primeira no infinito dos alfabetos e das civilizacións onde eu aínda te amarei pois consentes en ser a miña dama e pensar en min no país onde non hai centro. O meu corazón sangra na túa boca  e péchase na túa boca sobre todos os castiñeiros rosas da avenida da túa boca onde imos na poeira asombrosa deitarnos entre os meteoros da túa beleza que adoro miña gran criatura tan bela que son feliz de engalanar os meus tesouros coa túa presenza co teu pensamento e co teu nome que multiplica as facetas da éxtase dos meus tesouros co teu nome que adoro porque encontra eco en todos os espellos de beleza do meu esplendor miña femia orixinal meu palco en pau de rosa ti es a miña falta da miña falta da miña moi gran falta como Xesucristo é a muller da miña cruz - doce veces doce mil cento cuarenta e nove veces te amei apaixoadamente no camiño e estou crucificado ao norte ao leste ao oeste e ao norte polo teu beixo de radio e quérote e estás no meu espello de perlas o alento do home que non te traerá á superficie e que te ama na adoración miña muller deitada de pé cando sentas ao te peiteares.


Ti virás pensas en min virás a correr sobre as túas trece pernas cheas e sobre todas as pernas baleiras que baten no ar do abalo dos teus brazos unha chea de brazos que queren enlazarme eu de xeonllos entre as túas pernas e os teus brazos para enlazarte sen medo a que as miñas locomotoras te impidan vir a min e eu sígote e estou diante túa para pararte para darche todas as estrelas do céo nun beixo  nos ollos todos os beixos do mundo nunha estrela na boca.


Teu en chamas




P.S. Querería un misario cunha corda de nós para marcar as páxinas. Tráeme tamén unha bandeira francoalemá para eu chantala en terra de ninguén. E unha libra de chocolate Menier coa rapaciña que pega os carteis ( non podo lembrar) . E tamén nove destas mociñas cos seus avogados e xuíces e vén no tren especial coa velocidade da luz e os bandidos do Far West que me distraian un minuto que salta aquí por desgraza como as rollas do champán. E un patiné. O meu tirante esquerdo acaba de romper eu levantaba o mundo como unha pluma. Podes facerme un encargo merca un tanque quero verte vir como as fadas.






Fotogramas de 

                          Résurrection des Mannequins

de Man Ray